Dlaczego media społecznościowe mają nowe znaczenie?

Media społecznościowe zasadniczo zmieniły sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami. To, co dawniej było dialogiem jednokierunkowym, stało się dwukierunkową rozmową, wspaniałym kanałem umożliwiającym firmie otrzymywanie zarówno pozytywnych, jak i negatywnych informacji zwrotnych, które mogą wykorzystać w celu poprawy ich produktów i usług.

Gdy Internet się rozpoznał, a wyniki były mierzalne dzięki śledzeniu odwiedzin witryn i współczynników klikalności, dane zaczęły być bardziej dokładne. Ale nadal nie było możliwości porozumiewania się z klientem – chodziło o przybliżenie ich do witryny io nadziei, że znajdą to, czego szukają. Powód, dla którego odwiedzający opuścił stronę internetową po zaledwie czterech sekundach można było spekulować. Wraz z pojawieniem się social media, marketing ma teraz zupełnie inny zasięg i powrót. Media społecznościowe umożliwiają prawdziwe powiązanie między firmą a klientem, gdzie oba mogą komunikować się ze sobą. Jest to jeden z najlepszych przykładów prawdziwej sytuacji wygenerowanej przez zwycięzcę: klient może podnieść swoją opinię i uzyskać odpowiedź, podczas gdy firma zaczyna nurkować głęboko w obsłudze klienta i ocenia ich ogólne wyniki.

Wybierz tylko kanały społecznościowe, które pasują do Twojej firmy

Mniej znaczy więcej. Kiedy zarządzasz mediami społecznościowymi, nie zakładaj, że musisz aktualizować wszystkie sieci społecznościowe na naszej planecie o swojej firmie. Zamiast tego znajdź te sieci, które mogą zapewnić największą wartość swojej firmie. W miarę rozwoju mediów społecznościowych powstało wiele różnych sieci społecznościowych, a każda z nich oferuje unikalną grupę odbiorców. Skuteczne zarządzanie mediami społecznościowymi oznacza wiedzenie, gdzie można znaleźć grupę docelową, wiedząc, czego chcą zobaczyć, i wiedząc, jak z nimi korzystać. Nie zakładaj, że wszyscy są zainteresowani twoim produktem lub usługą. Znajdź niszę i skup swoją energię na publiczności lub odbiorcach, które mają sens dla twojej firmy.

Co publikować w mediach społecznościowych?

Nie używaj profesjonalnych kont z mediami społecznościowymi tak samo, jak swoje osobiste. Zamiast wysyłać rzeczy, na które ci zależy, musisz przemyśleć swoje wiadomości i udostępniać rzeczy, które będa zależac dla twojej publiju. Znajdź treść, która ma znaczenie dla odbiorców docelowych – czy to śmieszne, pouczające, techniczne, co masz związanego z biznesem. Jeżeli reklamujesz ekscytujący świat pokera, to cała informacja na stronie musi byc zwiazana z kasynami online, z grami hazardowymi. Zobacz siebie jako źródło ważnych lub atrakcyjnych informacji dla użytkowników, miejsce dla nich, aby znaleźć rzeczy do zrobienia, komentować, a przede wszystkim dzielić się z innymi w swoich sieciach. Dostarczenie tonu i formatu twoich postów może trochę potrwać, ponieważ musisz poczuć się jak u użytkownika. Gdy zaczniesz zrozumieć, jakie podejście (w tym częstotliwość) działa najlepiej, możesz dopasować aktualizacje do tej idealnej publiczności, a wkrótce zobaczysz wspaniałe wyniki.