Dym dostaje się w oczy: reklamy z tytoniu XX wieku

Minęło 50 lat od pierwszego raportu amerykańskiego Chirurga Chirurgicznego, opisującego zagrożenia dla zdrowia palenia. Jeffrey K. Stine, kurator historii muzeum, bada, że ​​przemysł tytoniowy jest w większym stopniu uzależniony od reklamy w połowie XX wieku, a temat jest dobrze udokumentowany w zbiorach muzeum.
Na kilka dni przed tym muzeum otworzyło swoje drzwi dla opinii publicznej jako Narodowe Muzeum Historii i Technologii w styczniu 1964 r., Gazety w całym kraju prowadziły historie pod nagłówkami: „Zagrożenie zdrowia papierosami, panel mówi” (Buffalo Evening News), „Papierosy „Zagrożenie zdrowotne” „(Lowell Sun).

Palenie jest złe, co za wstrząs

Wyczuwając potrzebę przeciwdziałania rosnącym problemom związanym z ryzykiem palenia tytoniu, przedsiębiorstwa tytoniowe zwiększyły swoją zależność od reklamy w połowie 20. wieku. Pośrednictwo w wyrobach tytoniowych w tym okresie często wiązało się z celowym zamaskowaniem zagrożeń związanych z paleniem – rzeczywiście, reklamy często twierdzą, że palenie jest zdrowe.
Reklamodawcy zajmujący się tytoniem oferują w swoich reklamach zdrowych, energicznych i kochających ludzi zabawy. Często były to postaci gwiazd z dziedziny sportu i rozrywki, inne razy to aktorzy przedstawiający lekarzy, dentystów lub naukowców. Niektórych reklam pojawiły się obawy dotyczące przyrostu masy ciała; niektóre przedstawiają udogodnienia klasy średniej: domowe, wakacje, wypoczynek lub zwierzęta domowe.
Dla historyków chcących zbadać rolę reklamy, kultury popularnej i tworzenia wizerunku na postawach publicznych i społecznej akceptowalności palenia, muzeum posiada niezrównane kolekcje badawcze. Wśród najbardziej barwnych i prowokujących jest ponad 10.000 reklam tytoniowych w Centrum Archiwalnym Muzeum, niedawno przekazane Smithsonian przez dr Robert K. Jackler i jego żonę, artystkę Laurie M. Jackler.
Dr Jackler zmotywowany śmiercią matki z powodu raka, starał się udokumentować wspólny wysiłek w popularyzowaniu palenia i świadomą próbę zniekształcania zagrożeń dla zdrowia palaczy. Współpracując ze swoją żoną i historykiem Robert N. Proctor z Uniwersytetu Stanford, Jackler nie tylko zachował pełną gamę reklam tytoniowych, ale opracował bazę danych, która pozwala użytkownikom na wyszukiwanie poszczególnych tematów, w tym reklam zawierających dzieci i młodzież.

„Mad Men” nie była w całości fikcją

Jako szef wydziału chirurgii głowy i szyi w Stanford University School of Medicine Dr Jackler zebrał reklamę z 1930 r. Na papierosy Lucky Strike firmy American Tobacco Company (ukazane na szczycie tego postu) jako uosobienie „manipulacyjnego zastraszania” . ”
Reklamy często usiłowały uspokoić opinię publiczną, przedstawiając fałszywe oświadczenia pracowników służby zdrowia, takie jak „Luckies są mniej irytujące” i „Your Throat Protection – przed podrażnieniem – przed kaszlem”. Reklamodawcy włączyli wiele zaufanych instytucji do sprzedaży produktów dla firm tytoniowych. Reklama z 1949 roku wyprodukowana dla Brown & Williamson Corporation Tobacco Corporation wykrzyknęła, że ​​”Viceroys filtruje dym!” i wykorzystał wizerunek uroczystego dentysty polecającego markę.
W 1936 r. Agencja reklamowa dla R.J. Firma tytoniowa Reynolds zaczęła używać ikonki pingwinów KOOL, aby rozbić papierosy z mentolem w czasie wyborów prezydenckich. Pingwin został zilustrowany jako uspokajający arbiter pomiędzy maskotkami dwóch rywalizujących partii politycznych i tym samym sugerował, że palenie KOOLs jest uspokajającym wyborem dla zwolenników każdej ze stron. 40-stronicowy przewodnik wyborów prezydenckich w KOOL z 1964 r. Zawierał informacje o procesie wyborczym i nakreślił platformy obecnego prezydenta demokratycznego Lyndon B. Johnson i jego republikańskiego rywala, Barry Goldwater.
Reklamodawcy również szeroko korzystali z gwiazd. Reklama, która pojawiła się około roku 1950, zawierała aktor Ronalda Reagana, który zapewniał czytelnikom, że „wysyłał Chesterfielda wszystkim moim przyjaciołom. To jest najczystsze święto, które może mieć palacz – Chesterfield łagodniejszy plus nieprzyjemny smak”.

Zwierzęta kochają palenie

Reklamodawcy zajmujący się produkcją tytoniu starali się angażować młodych klientów, wykorzystując połączenie zwierząt, zarówno realne jak i wyimaginowane. Stare papierosy z Złotego rozpoczęły kampanię reklamową po II wojnie światowej, obracającą się wokół ukochanych zwierząt domowych, na przykład w rekordzie z 1954 r. Pokazującym parę wyrosłych na punkcie budgerigarów. Obecne trendy reklamowe mogą nie być w stanie pokazać zwierząt grających sloty online, ale w latach pięćdziesiątych najprawdopodobniej miałoby to miejsce.
Amerykańskie korporacje entuzjastycznie oznaczyły produkty na ruch kobiet. W 1968 r. Firma Philip Morris wprowadziła na rynek papierosy Virginia Slims. Wysoka udana kampania marketingowa – z niezapomnianą linią „Udało Ci się osiągnąć długą drogę, dziecko” – skierowane do młodych, profesjonalnych kobiet, łącząc frazy, wyobrażenia i wartości z ruchu politycznego i ostatecznie sponsoring największych turniejów tenisowych dla kobiety. Jedna reklama w 1973 roku zauważyła, że: „W Dniu Ojca Virginia Slims przypomina, że ​​ojcowie założyciele nie mogli założyć ojców bez matek założycieli”.
Nawet naturalne krajobrazy Ameryki nie były odporne na eksploatację, zwłaszcza gdy reklamodawcy mieli nadzieję, że połączenie będzie oznaczało, że produkt był zarówno wyzwolony, jak i zdrowy. R.J. Firma Reynolds Tobacco Company, której hasło „Winston smakuje dobrze jak papieros powinien” wzbudzić brwi gramatyków – wykorzystał kwintesencją zachodnią punkt orientacyjny w dolinie Monumenta na rynek Winstons za granicę jako niekwestionowaną amerykańską markę.