Marketing cyfrowy – gdzie można dodać swoją reklamę?

Każda osoba prowadząca własny biznes lub odpowiedzialna za marketing w firmie wie, jak ważna jest reklama. Dopóki produkt nie zyska odpowiedniej renomy, dopóty trzeba starać się go rozreklamować. Jak jednak zadbać o marketing w Internecie? Kluczową rolę odgrywa wybranie właściwej platformy, dzięki której można dotrzeć do licznej grupy odbiorców. Poniżej znajduje się kilka opcji, które zdecydowanie warto rozważyć, gdy  chcemy zareklamować się w Internecie.

Google Adwords

Ten należący do Google serwis jest zdecydowanie jednym z najlepszych miejsc do reklamowania się w sieci. Reklama dodana do Google Adwords wyświetla się w wynikach wyszukiwania, w Youtube oraz sieci reklamowej działającej w ramach Google Adsense, w której właściciele stron mogą zarabiać dzięki wyświetlaniu banerów. Umieszczenie reklamy w tym serwisie jest dość proste, ale kluczową rolę odgrywa odpowiednia konfiguracja. Reklamodawca ustala, ile maksymalnie może zapłacić za kliknięcie w reklamę (CPC – cost-per-click). Ustalenie odpowiedniej ceny jest niezwykle ważne, gdyż właśnie ona wraz z wynikiem jakości decyduje o wysokim pozycjonowaniu. Ze względu na dość wysoką cenę reklamy należy zadbać o to, aby jak największa liczba kliknięć skutkowała zakupem lub doprowadzała do osiągnięcia zamierzonego celu. Aby tak się stało, trzeba odpowiednio dobrać słowa kluczowe oraz wykluczenia, a także dopasować treść do konkretnej grupy odbiorców. Nie można zapominać również o samej formie reklamy. Musi ona zachęcać do odwiedzenia strony przez tych, którzy są grupą docelową.

Pozycjonowanie w Google

Jeśli mowa o Google, to trzeba pamiętać o odpowiednim pozycjonowaniu w wyszukiwarkach. Z reguły proces ten wymaga czasu, a przydatny może się okazać specjalista SEO. Warto dodawać na stronę dużo treści odpowiednio zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwania. Istotne są również słowa kluczowe, unikalność oraz obecność linków prowadzących do twojej strony na innych stronach.

Programy partnerskie

Inną ciekawą opcją są różnego rodzaju programy partnerskie. Jeśli chcesz rozreklamować swoją stronę czy produkt, dobrym wyborem jest zgłoszenie się do innej strony. Można spróbować negocjować umiejscowienie twojej reklamy na innej stronie, a w zamian dodać czyjś baner na własnej witrynie. Nic również nie stoi na przeszkodzie, by po prostu bezpośrednio wykupić reklamę na innej stronie, zwłaszcza jeśli jest ona powiązana tematycznie. Istnieją także różnego rodzaju katalogi, w których znajdują się strony z danej branży. Ich popularność jest coraz mniejsza, ale nic nie zaszkodzi spróbować.

Facebook i inne portale społecznościowe

Na Facebooku można reklamować się na dwa sposoby. Po pierwsze –poprzez wstawienie płatnej reklamy. Po drugie – poprzez fanpage. Pierwsze rozwiązanie działa na zasadzie podobnej do Google Adwords. Facebook wyróżnia się jednak tym, że pozwala bardzo dokładnie określić interesujący nas target. Wstawione reklamy mogą wyświetlać się nie tylko ze względu na położenie, ale także wiek i płeć. To sprawia, że łatwiej spersonalizować marketing  i zwiększyć jego rentowność. Drugim rozwiązaniem jest założenie i prowadzenia fanpage’a. Interesujący fanpage pozwala przyciągnąć wielu potencjalnych klientów. Trzeba go jednak regularnie aktualizować i dodawać ciekawe posty związane z tematyką firmy. Fanpage jest doskonałą formą komunikacji z klientami, zatem jego posiadanie stanowi klucz do sukcesu. Jeśli jednak nie chcesz reklamować się na Facebooku, warto spojrzeć na inne strony. Niektóre firmy mają swoje konta także na takich portalach jak Twitter czy Instagram.