Powszechnie popełniane błędy podczas tworzenia tekstów reklamowych

Na decyzje podejmowane przez ludzi bardzo często wpływają reklamy. Branża reklamowa jest w dzisiejszych czasach bardzo opłacalna i mocno rozwinięta. Reklamy są wszędzie – na każdym banerze pojawiającym się w drodze do pracy czy do domu, w radiu, w telewizji, w gazetach. Jak więc stworzyć dobrą reklamę, która przyciągnie uwagę jak największej grupy ludzi i odniesie sukces na rynku? Poniżej przedstawiamy powszechne błędy, które często popełniają twórcy reklam.

Słowa kluczowe

Pierwszym poważnym błędem przy tworzeniu tego typu ogłoszeń jest „ślepe” umieszczanie słów kluczowych w tekście. Jak powszechnie wiadomo, słowa kluczowe, tzw. keywords, są bardzo ważną cechą reklam. Dzięki nim twoja reklama jest lepiej pozycjonowana, a tym samym trafia do większej liczby odbiorców. Najważniejsze jednak jest to, byś pamiętał, że każde słowa kluczowe muszą zostać starannie wybrane, a jednocześnie współgrały z tematem twojej reklamy. Umieszczanie słów kluczowych bez ładu i składu od razu odrzuca odbiorcę reklamy.

Błędy ortograficzne

Nieważne, jak dobrą cieszysz się reputacją i jak długo jesteś w tym biznesie, błędy ortograficzne powodują, że w oczach odbiorcy stajesz się nieprofesjonalny. Często użytkownicy nawet nie klikają w takie reklamy, gdyż boją się wirusów itp. Bardzo uważnie należy również traktować znaki interpunkcyjne. Jeśli w tekście znajduje się zbyt duża liczba przecinków, może stać się on nieczytelny, jeśli zaś zbyt mała – zdania mogą po prostu zmienić sens. Dlatego po napisaniu reklamy lepiej dwa razy sprawdzić swój tekst, by upewnić się, że jest on w stu procentach poprawny.

Skróty

Pisząc tekst reklamowy, chcemy zaoszczędzić jak najwięcej miejsca, by dodatkowo zmieścić jakiś obraz lub z powodu odgórnych ograniczeń. Zazwyczaj oszczędzamy więc, stosując różnego rodzaju skróty, których nie każdy zrozumie. Czasem z powodu ograniczenia powierzchni musimy zastosować jakiś skrót, ale raczej powinno się unikać takich praktyk.

Żargon

Stosowanie technicznego żargonu również jest powszechnym błędem przy tworzeniu reklam. Słownictwo te może być użyteczne, ale zazwyczaj tylko w przypadku reklam B2B, czyli takich, w których dane przedsiębiorstwo kieruje reklamę do innych przedsiębiorstw. Jeśli nie chodzi ci o sprzedanie reklamy specjalistom, unikaj tego typu języka. Jak powszechnie wiadomo, terminologia specjalistyczna nie trafia tak dobrze do odbiorców jak zwykłe, chwytliwe slogany.

Przymiotniki

Złą praktyką jest także stosowanie najwyższych stopni przymiotnika takich jak „najlepszy”, „najwspanialszy” itp. U niektórych osób wywołują one uczucie podejrzenia, przez co sprzedaż spada. Najlepiej unikać tych przymiotników. Lepiej zawsze sprawdź swój tekst pod kątem tych słów i jeśli istnieje taka możliwość, zastąp je innym przymiotnikiem, który nie wzbudzi podejrzeń odbiorcy.

Obietnice

Bardzo ważne jest to, by nie obiecywać tego, czego nie można zapewnić. Ludzie nienawidzą, gdy sprzedaje im się puste obietnice. Nawet jeśli twoje ceny są najniższe, a twój produkt najlepszy, lepiej nie zamieszczać tych stwierdzeń w swojej reklamie, chyba że twoja firma jest już powszechnie uważana za wiarygodną.

Oczywiście należy pamiętać, że jesteśmy tylko ludźmi i każdemu zdarza się pomyłka. Ten tekst jednak może cię uchronić od popełniania jednych z najczęstszych błędów przy pisaniu tekstów reklamowych. Unikanie tych błędów na pewno sprawi, ze twoja reklama będzie nie tylko lepiej się sprzedawała i była wyżej pozycjonowana, ale także twój przekaz trafi do większej ilości odbiorców, którzy na pewno nie będą mieli problemu z jego zrozumieniem.